Energetikos krizė keičia verslo kasdienybę


Vyraujant neužtikrintumui dėl ekonomikos situacijos, stebima situacija, kuomet įmonės vis dažniau atsisako nebūtinų biuro bei sandėlio patalpų ir renkasi pandeminiu laikotarpiu susiformavusią praktiką dirbti iš namų, o sukauptą inventorių perkelia laikinam saugojimui.

Įžvalgomis dalijasi laikino daiktų saugojimo centro „Box Inn“ atstovas Nerijus Urbonavičius, kurio teigimu, jei prieš kelis metus laikino daiktų saugojimo centro pagrindiniai klientai buvo fiziniai asmenys, sandėliuojantys sezoninius reikmenis, baldus, kitus buities ar pramogų reikmenis, tai šiuo metu jau bene pusę klientų sudaro įmonės. „Pradžioje juridiniai asmenys sudarė vos 10 proc., o šiuo metu 55 proc. nuo viso užimamo ploto“, – teigė N. Urbonavičius. Pasak pašnekovo, sparčiausias juridinių klientų segmento augimas pasireiškė staigiai išaugus energijos kainoms, o ir patys klientai neslepia, kad būtent ši situacija ir rinkose įsivyravęs neapibrėžtumas galutinai pastūmėjo tokiam sprendimui.

Uždarius arba laikinai sustabdžius prekybinių, gamybinių  taškų veiklą ar atsisakius nebūtinų biuro patalpų, įmonės atveža saugoti sukauptą įrangą. „Nemaža dalis įmonių pasakoja, norintys pralaukti šį laikotarpį, o situacijai stabilizavusis – atsidaryti naujus taškus bei toliau vykdyti plėtrą. Daiktus saugojimui atvežantys klientai pasakoja, kad į įrangą investuota daug lėšų ir jos parduoti neketina, todėl priimamas sprendimas ją saugoti, įsivertinus, kad saugojimo kaštai gerokai mažesni nei laikant nepelningus prekybinius, ar pusiau efektyvius gamybinius taškus.

Pasak N. Urbonavičiaus, didžiausią dalį juridinių klientų sudaro elektronine prekyba besiverčiančios įmonės. Paklausa ypač išaugo artėjant gruodžio mėnesiui, kuomet vyksta intensyviausia prekyba. Švenčių laikotarpiu parduotuvės užsisako dideles prekių siuntas, kurias greitai ir realizuoja, todėl šiam trumpam laikotarpiui renkasi laikiną sandėlio nuomą.  Tačiau didelė dalis elektroninės prekybos verslų sandėlį čia nuomojasi ištisus metus. „Kaip didelį privalumą klientai išskiria tai, kad padidėjus sandėlio ploto poreikiui, čia pat galima gauti didesnes patalpas, o matant, jog turimas sandėlys tapo per didelis ir plotas neišnaudojamas, visada galima jį susimažinti, pasirenkant mažesnę patalpą“, – pasakojo pašnekovas.

Stebint smarkiai augantį elektroninės prekybos sektoriaus klientų segmentą, „Box Inn“ kitiems metams numatė statyti savitarnos terminalą, kuriame el. parduotuvių klientai galės patogiai atsiimti internetu iš nuomininkų  užsakytas prekes. „Šiuo metu sulaukiame daug prašymų pas administraciją palikti prekes, kurias atvyks atsiimti jas užsakę pirkėjai, todėl kitiems metams esame numatę statyti savitarnos terminalą, kad klientams būtų patogiau ir greičiau – tiesiai iš sandėlio atiduoti internetu užsakytas prekes.

Kiekvienas klientas daiktus saugoja individualioje patalpoje, kurios raktus turi tik jis pats. Į vidinį kiemą ir pastatą galima lengvai patekti visą parą naudojant elektroninę prieigos kortelę. Patalpos ir teritorija yra nuolat stebimos vaizdo kameromis bei saugomos saugos tarnybos. Klientų saugojamas turtas yra apdraustas, o draudimas jau įskaičiuotas į bazinę paslaugos kainą.

Užbaigus paskutinį statybų etapą centras „Box Inn“ tapo didžiausią plotą „po vienu stogu” šame sektoriuje valdančia įmone Lietuvoje. Šiuo metu bendras daiktų saugojimo  centro plotas siekia apie 4 000 kv. m. Savo klientams centras teikia transportavimo,  siuntų priėmimo iš kurjerių bei saugomo turto draudimo paslaugas.

Šiuo metu Europoje skaičiuojama apie 2 200 panašaus pobūdžio centrų, Estijoje – 3, Latvijoje – 3, Lenkijoje – 17 centrų.